dilluns, 23 de novembre del 2015

Unitat 3 El lleó, el lleopard i el suricata

VOCABULARI: 

FORAGITAR:
Expulsar o traure algú d'algun lloc.
He foragitat el gat.

LLODRIGUERA:
Forat que fan els animals al terra per protegir-se
El meu hàmster ha fet una llodriguera.

BASSA:
Qualsevol forat o excavació que s'ompli d'aigua.
Tinc una bassa d'aigua al meu jardí.

DAURAT:
De color d'or d'un color semblant
Tinc un rellotge daurat.

REFLECTIR:
Deixar veure una cosa en l'altra.
La meua cara reflectix cansament.

FELÍ:
Que sembla un gat o de la família del gat.
Els felins jugaven entre ells. 

TACAT:
Embrutat.
Tinc la roba tacada.

URPES:
Garres.
L'àguila agafà el conill amb les urpes. 

GAMMA:
Escala o progressió de colors o de qualsevol cosa.
Hui a classe de dibuix practicarem la gamma de blaus. 

ARRELS:
Part inferior d'una planta, generalment situada dins de la terra.
Tinc un arbre amb moltes arrels. 

ESTUFAR:
Unflar-se o augmentar de volum. Ocupar més espai. Esponjar.
Jo tinc la cabellera estudafa. 

FOSC/A:
Obscur.
La meua habitació està molt fosca. 

DONCS:
Paraula que indica conclussió o conseqüència.
No t'agrada la sopa? doncs no en menges. 

CAPFICAT:
Concentrat. Preocupat.
Mon pare està capficat a l'ordinador. 

RESIGNACIÓ:
Acceptar amb conformitat i paciència.
Jo tinc molta resignació amb Yasmín. 

ENGINY:
Esperit d'invenció. Habilitat per resoldre problemes.
Te molt d'enginy en les matemàtiques.  



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada